Min egen träning

Jag har tränat mycket den här veckan och även förra. Jag vill bara ha mer.

Som regel så brukar jag utföra någon typ av aktivitet förutom ridningen ca 3 dagar i veckan. Men förra veckan och den här så har det blivit 5-6dagar i veckan + ridningen + att jag alltid cyklar till och från skolan och stallet (undantag vid snöstorm eller ösregn ;)). och jag älskar det.

I måndags så sprang jag tillsammans med en kompis i elljusspåret. Vi körde ett riktigt kondispass och satte våra hjärtan i arbete.

Det finns två backar efter varandra i spåret, den första backen är lagom brant och den som kommer direkt efter är lite brantare, där samlar man på sig ordentligt med mjölksyra och vi sade att vi springer upp för de backarna tio gånger, och däremellan så går vi sakta ner för att springa upp igen osv. Innan toppen så gjorde det himla ont i låren. Kändes som att låren skulle vrida sig ut och in. Trodde att jag skulle orka ca 4-5 st. Men vi peppade varandra så vi gjorde 10 var, som planerat! Sjukt nöjd!

I tisdags så sprang jag en runda på 3km, den rundan var kullig, upp och nerför och jag valde att inte springa så långt eftersom att det kändes att benen var lite tyngre idag efter den hårda träningen igår.

I onsdags så gick jag på mitt livs första spinningpass på friskis. Ett SpinPuls och det var sjukt kul och sjukt svettigt. Mina ben kändes pigga och jag hade energin, skönt! Spinning ska jag gå på ofta, för det var väldigt roligt.

I torsdags var jag med på en basketmatch, ingen seriös match men jag satsade hårt, riktigt kul! Jag skulle lätt vilja börja spela basket typ en gång i veckan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0