Svar på kommentar


Semlan2011 om http://equest.blogg.se/2010/december/hmmmm.html
Har tyvärr råkat ut för liknande saker. Har nu anlitat någon från söder om stan som är bra men tyvärr köper/säljer hon inte begagnade sadlar än så jag köpte till slut en ny. Blev tidigare grundlurad av Mustang ridsport som sålde mig två sadlar som gav min häst ont i ryggen och mig ridsår.


Svar: Ja det är så svårt att veta om man verkligen tar ut en kunnig, även om personen säger att den är kunnig, så hur ska man egentligen kunna veta och lita på de? Det finns ju faktiskt mängder av såkallade "hästskojare" som tar bra betalt, är bra att hitta på förklaringar, men egentligen bara hittar på någon lösning som tycks låta bra. Det finns säkert mer med såna inom ridsporten där man kan tjäna pengar på allt möjligt..

Sen det om Mustang så har jag hört både bra och dåligt. Har ingen egen erfarenhet av dom för jag har aldrig åkt dit. Men av en del så har jag hört att de är jättebra, det bästa man kan få, helt "outstanding". Vissa har sagt att man får bra sadlar där ifrån, men man får alltid den som kostar mest och att de påstår att de som kostar mest ligger bäst, även fast det kanske inte alltid är så?

Har även hört skit om Mustang. T.ex att de bara är ute efter att sälja de dyraste sadlarna och har överpriser, sen efter någon månad funkar inte sadeln med hästen i alla fall. Det var en som sade att Mustang är ren bullshit.



Jag var ju verkligen inte nöjd med Glada hästen i spiltan där jag var två ggr. Kändes oseriöst och deras sadelmakare verkar ju inte ha någon känsel i fingrarna eftersom han inte fick bort knölarna, och sade att sadeln inte var knölig och hon i butiken ville nog inte erkänna att det var så. Hon kom med bortförklaringar hela tiden och sade att jag var en riktigt grinig kund som ringde och klagade på sadelmakarens jobb hela tiden... Men hallå, jag betalade 1000kr för stoppningen och den blev inte alls bra och dessutom inte bredare i fram som vi sade... Konstig att jag ringer och klagar??

Kommentarer
Postat av: Anette Nord

Tycker du ska åka till Gudrun på Strömsholms sadelmakeri :) (http://www.stromsholmssadelmakeri.se/)



En av tjejerna i stallet hade väldiga problem med Glada Hästen, blev fel gång på gång & sadeln låg inte bra, så tredje gången de blev fel tog dom ut Gudrun istället.

2011-05-03 @ 20:02:36
URL: http://anette-nord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0