HMMMM???

Har skickat fram och tillbaka min sadel två gånger till västerås för att jag varit missnöjd (bucklor) i omstopnningen. Jag har nu ridit med sadeln i 4 veckor så att den fått chans att platta till sig. Men den är fortfarande bucklig. Jag lämnade in min sadel för att den var bucklig. Den har INTE blivit bättre. Jag måste säga att jag känner mig lurad av en oseriös sadelmakare!!! VEM kan man lita på? Han säger att han kan göra om det utan kostnad. Men de är MIN sadel och hur kan jag veta att han gör rätt denna gång när han inte lyckats hittils på de två försök jag har gett honom?! Tänk om bossorna på min sadel blir förstörda??


Så konstigt att han påstår att han inte ens kände bucklorna under sadeln när han var klar, när jag kände dom mycket väl...

Får man nämna namn? Olle Seppänen heter han och jag tycker han är värd en diss!! Alla som tycker Lena på Glada Hästen är så bra. Varför förklarar hon inte och slingrar sig när jag försöker berätta för henne hur läget är?

Första gången jag var där och provade ut sadel så fick jag stort förtroende för henne. Men INTE har jag det kvar längre..

Glada Hästen är ändå en stor, bra butik med stort utbud och jag gillar den. Så varför känns hon inte seriös att prata med längre? :(

Blir så less. Detta har BARA orsakat problem för mig och Jolly hela hösten!!!! och massa pengar!!!!

Var ska jag ta mig tillväga när jag inte kan stoppa om en sadel själv (tyvärr) Vågar  inte lita på Mustang, för har hört massa dumt om dom, men samtidigt massa bra?

Sen en sadelmakare runt Uppsala (kan inte nämna namn, det är  inte så schysst.) Men har hört bra och dåligt från honom också. När man inte vet nåt själv så är det stor risk (tyvärr) att man blir lurad på pengar osv..

Tillägg: Han har gjort en helomstoppning sade han. Han tog ut allt och bytte ut. Så då borde det ju vara bra? Detta tycker jag tyder på ren slarv!? och han tyckte inte ens sadeln var knölig efteråt? Kul att ha en omstoppare utan känsel i fingertopparna?????

Kommentarer
Postat av: Elin

Har du gjort en toppstoppning eller helomstoppning? Din sadel kanske behöver helomstoppas för att få bort bulorna? Nyare sadlar är bra att toppfylla men är den några år gammal kan man behöva byta ut hela stoppningen och till samma material för att få det bra.



Jag skulle ringa till strömsholm istället, han är bra! Mustang ger jag inte mycket för, dom vill bara sälja nya sadlar och din kommer bli nerdömd hur bra den än ligger. Passar ingen av deras sadlar så lägger dom den på manken med en fårskinnspadd under och säger att det duger!



2010-12-07 @ 12:22:51
Postat av: Roos

Så jääävla irriterande med såna idioter!

2010-12-07 @ 13:13:37
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Semlan2011

Har tyvärr råkat ut för liknande saker. Har nu anlitat någon från söder om stan som är bra men tyvärr köper/säljer hon inte begagnade sadlar än så jag köpte till slut en ny. Blev tidigare grundlurad av Mustang ridsport som sålde mig två sadlar som gav min häst ont i ryggen och mig ridsår.

2011-05-02 @ 14:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0