Gårdagen

Måndagen alltså, var jag i stallet efter en stallfri helg. Vet inte hur många år sedan jag hade en stallfri helg såhär på hösten. Tack för mockhjälpen!! Skönt var det iaf, då jag var superförkyld och dessutom jobbade 10 timmar, båda dagrna. Var knappt så att jag orkade pga förkylningen. Vad gör man inte? Det var ingen som kunde ta mitt jobbpass, så nu får vi hoppas att jag inte smittade någon.

Tycker ni att det kan vara skönt med stallfria dagar ibland? För ett år sedan skulle jag ha svarat NEJ, helt klart. Då var hästarna allt, och inget annat fanns. Nu är det lite annorlunda.. :-) Missförstå mig inte, jag älskar att vara i stallet nu också!

Igår så tog jag hästen min ut på en 45 min promenad i skymningen. Han hade slitit av sig en sko också, så vi får väl ta det lugnt ytterligare några dagar.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Nä.. Ibland kan jag känna "men åååååh så segt" när jag gjort misstaget att sätta mig i soffan efter jobbet för att se en halvtimme på tv innan jag åker till stallet, men när jag väl är där så fattar jag inte hur jag kunde sega.



Jag gillar inte att andra tar hand om min häst.. även om det är så enkla saker som att mocka och fixa mat/vatten. Jag vill göra det själv. Men är jag sjuk eller reser bort då har jag ju inget val, Zeppolin går inte ner i ryggsäcken! ;)



En dag går an.. men två? Då börjar det kännas jobbigt så förra julen när vi var i Ungern sex dagar så var det rätt jobbigt när jag tänkte på hästen men ändå skönt att vara där eftersom vi inte hälsar på där så ofta (nu var det 9 månader sen sist..).



Hur trött jag än är efter jobbet så vill jag inte bli ledig från hästen. Helst inte nej. :)



Oj.. lång kommentar..

2011-09-20 @ 23:12:29
URL: http://omzeppolin.blogspot.com/
Postat av: isabella

sv: men jag har ju sparat päls över ryggen som ett täcke, har samma effekt (om inte bättre) som om jag hade haft täcke! vet många som filtklipper sina hästar och låter dom gå utan täcke utan problem, jag tror det är viktigast att hästar får vara hästar så mycket som möjligt. Deras päls anpassar sig så bra och lätt mot väder. Om det blir snöstorm så har dom ju ett vindskydd att gå in i.

2011-09-23 @ 22:48:39
URL: http://isabellaf.se
Postat av: isabella

Ja jag rider/tävlar mina hästar men utanför det tycker jag dom ska få vara hästar så mycket det är möjligt. Jag är inte i mot täcken, behövs det så behövs det. Gör det inte, som i mitt fall så gör det inte de.



Tycker du att pälsen inte håller musklerna tillräckligt varma så får du tycka det, men jag ser och märker ingen skillnad när hästen går med täcke eller inte. Så varför lägga på onödiga täcken. Min åsikt och mina hästar, jag vill iaf att mina hästar ska må så bra som möjligt och jag tror på detta.



Palla argumentera om detta liksom, jag har min åsikt och du din. Kommer inte ändra mig och inte du heller. Mina hästar mår super och klara sig fin fint utan täcken!

2011-09-23 @ 23:24:56
URL: http://isabellaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0