Summering av veckans ridning.

Hinner aldrig skriva i bloggen...
Kan skriva ihop vad jag gjort i veckan.
Måndag: Dressytränade för en ny tränare. Gick superbra. Domino jobbade fint och var riktigt duktig. Alla säger att han är så fin, och det är han ju. Kul att höra! Dock så tycker jag inte att tränaren sade så mycket. Hon gav ingen kritik eller förklaringar. Inte så att jag kände att det var värt att betala för det tyvärr.

Tisdag och Onsdag så vilade Domino på grund av att jag inte hade tiden att rida. Känns som att det blir så mer och mer nu. Är så himla mycket jag måste göra och vill göra. Jag pysslade såklart om Domino iaf.

Torsdag så hopptränade jag för tränare och det gick så braaa!! Domino var ju laddad och i början när vi gallopperade över bommar så kändes det som "åh nej, det här kommer aldrig gå när det blir hinder" Han var så laddad. Vet inte vad jag gjorde men vips så lyssnade han och jag fick honom att vänta utan att han blev för tillbakadragen. Kändes superbra, så nöjd är jag! Vi hoppade kombination, lite brutna linjer och linjer som vi sedan lade ihop till en bana på 8 språng och vi kom rätt på alla hinder. Perfekt tajming med halvhalter och jämna språng. Superkänsla! Vi hoppade bara 60 cm eftersom att vi inte har kommit igång med hoppningen ordentligt i höst. Domino blev lite flåsig så då kändes det ju bara bra att ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0