Stallet i 5 timmar idag

precis kommit hem, och om 1,5 timme så ska jag tillbaka för att ta in hästarna. :)

Idag blev det ett bra pass i ridhuset, mycket galoppjobb och han var så fin. Känslig, mjuk, avslappnad. En riktigt bra känsla fick jag. Galopperade tempoväxlingar och övergångar, ökade fem språng och samlade fem språng,  både på volterna och på spåret. Såg riktigt trevligt ut i spegelbilden också!

Fint höstväder idag också. Det som är så bra med höstväder att det är så behagligt ute om man tar på sig en tjockare tröja, och så kan man jobba fullt ut utan att behöva bli svettig!

Det jag gjorde när jag kom tillbaka till stallet var att borsta Domino, städa stallskåpen och flytta upp saker jag inte använder så ofta på lidret, mocka och förbereda maten. Det tog ungefär 3 timmar idag, haha! Men det är ju lördag och jag slapp snåla med tiden, skönt!


Garderoben i stallet, lättillgänglig. Jag har benskydd, boots, lindor, reflexer och ombyteskläder och ryktväskan här i.


Garderoben uppe på lidret har jag täcken schabrak och massa andra saker som jag inte använder lika ofta.


Den här räddade jag från att bli uppbränd idag. HB frågade om jag kunde hjälpa honom att bära den till brännhögen. Jag tyckte att det var mycket bättre om det kunde användas, så vi bar upp den istället :) Nu slipper jag ha mina saker på golvet. Blev ju bra! Lindor, lindor, paddar, paddar, lite fler täcken och lite fler schabrak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0