Produktvärdering: Compositi stigbyglar

Plaststigbyglar med bred och sviktande platta. Jag tyckte redan när jag såg bild på dom när de var nya att de såg sköna ut. På vintern är det ju så läbbigt att frysa om tårna när man rider också, så ett par plaststigbyglar är väl inte fel? Att fotplattan sviktar är ju ett stort plus, då jag tycker det är väldigt skönt med sviktande stigbyglar och de ger ett mycket bättre stöd.

Jag köpte mina för någon vecka sedan och de är de skönaste jag har ridit i. I dessa känner man svikten och det är jättebehagligt. Jag har ett par ledade stigbyglar också som är sköna om man jämför med vanliga säkerhetsstigbyglar (med gummisnodd som inte alls är trevliga att använda). I de ledade stigbyglarna känner jag inte svikten så tydligt som jag upplever i Compositi. De är inte så dyra och de är ju väldigt fina också.


Jag valde bruna 
byglar med sverigeflaggan på, kul va? :-)
349kr gav jag för dom. Köpta på Sporren i Uppsala. Finns även för 299kr på Skara hästsport.


Hööks har också likadana, dock utan sverigeflagga, för 279kr.


Kommentarer
Postat av: Anette Nord

Börjes har oxå dom svarta som hööks har, till ett mkt bra pris under 200:- tom om jag inte minns helt galet, kommer dock inte in på E-handeln just nu. men dom finns där iaf ;P

2011-10-28 @ 00:06:43
URL: http://anette-nord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0