Veckans ridning och lite till

Hej på er!

Jag är igång med ridningen igen, lite smått. När jag har suttit i sadeln ca 10 min så gör det mindre ont och jag kan rida någorlunda. Kan inte riktigt sitta tillbaka ännu och jag är rädd att hamna snett, då det gör jätteont.

Ni kan få en liten veckosummering.

Måndags: Tömkörde jag i hagen.
Tisdags: Red i hagen, gjorde ganska ont och i traven fick jag ge upp.
Onsdags: Blev jag longerad på Domino i jockeyläder. Då kändes det bättre för då behövde jag ju inte sitta i sadeln. Passade på att korta lädrena mycket och sträcka ut armarna åt olika håll, och ja ni vet en riktigt sitsträning. Galopperade också för första gången efter en vecka, och det gjorde faktiskt inte så ont.
Torsdags: Red vi ut tillsammans med Malin och Kapris. Blev mest skritt eftersom de bra sandvägarna i skogen var täckta av stora stenar... I 2,5 timme var vi ute och vi kom ända fram till Krusenberg och tillbaka.
Fredag: Red vi på banan på kvällen, efter allt spöregn. Kändes bra! Lite stark häst som inte riktigt reagerade direkt. Använde dressyrsadeln som nu är nyomstoppad.
Lördag: Red på banan igen. Sidvärtsövningar i skritt på volt och trav och galopp flyttade på spåret. Gjorde galoppombyten också över meddellingjen i båda varv. Det gick  lite bättre när jag kom från vänster och bytte till höger.

Jag har inte så många nya blder tyvärr, då jag inte har någon aning om var jag har lagt min kamera..




Snart så ska jag åka in med pappa till sjukhuset, så ska han få sticka i mig lite.. Aj, jag som inte klarar av att se på sprutor egentligen. Speciellt inte när det är jag som ska bli stucken med så tjocka kanyler som det kommer att behövas idag..
Förklaring: Det finns ett hålrum innanför huden på min ena skinka med minst en dl blod och vätska som värker och stramar åt. Den blir större och större efter varje dag eftersom det bara rinner in mer. Efter ett tag vänder det, men nu har det inte blivit bättre på en vecka och jag vill inte ha ont. Treo, alvedon och Diclofenac har inte hjälpt. Jag kan inte sitta i de mjuka sätena i bilen och när jag sitter på en trästol så sitter jag bara på ena skinkan. När jag sover så kan jag bara ligga på ena sidan, och jag vaknar på natten om jag råkar rulla till andra sidan. I sadeln kan jag ju sitta, tack och lov, men jag kan inte luta mig tillbaka och jag kan inte heller sitta jämnt.  Dessutom så blir jag extremt stel efter jag har ridit och då når jag knappt ner för att knyta upp skosnörena.. Planen är att bedöva, sticka in kanylen och suga ut hela basängen....

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lät läskigt.. Jag skulle inte våga :( Lycka till! <3

2011-05-29 @ 12:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0