svar på kommentar

 Fick en kommentar av Caroline som jag hade tänkt att svara på här.
"Man åker väll inte och tävlar om man inte känner att man är väl förberedd o känner sin häst, jag menar du skriver ju trots allt att det kanske kan bli kaos... ställer mig lite undrande till ditt beslut att tävla då!?! Du har ju väll bara haft honom några få veckor och enbart hoppat för tränare någon enstaka gång? Inte bättre att bygga upp ett förtroende för varandra först för om något går fel på tävling och det blir "kaos" så kan det ju ta lång tid att bygga upp igen."

Svar: Jag förstår absolut att det jag skrev fick dig att fundera. Jag måste säga att jag utryckte mig fel när jag skrev att det kanske kan bli kaos. Det var inte så jag menade. Jag håller med dig att man inte ska stressa ut på tävlingsbanan bara för att. Jag tycker att man ska ha god tid på sig. Varför jag valde att åka ut på tävling var för att jag gärna ville uppleva hur han är på tävling, jag ville känna det själv. Han är nyligen tävlad 120 och har gjort bra rundor. Så det är inte så att jag pressar honom. På träningen i torsdags så gick det så otroligt bra, så jag kände att jag ville ut och tävla, göra en första start och se hur det går. Alltså såg jag tävlingen som en extra träning. Skulle det inte ha känts bra i torsdags så hade jag naturligtvis inte åkt på tävling.


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jaha vilket sammanträffande! ;P Haha. Härligt att det satt bra, hoppas de sitter bra på min med. Tänkte promenera några steg och se ifall de stramar åt i bogen elr om det verkar OK. Stramar det åt så åker täcket tillbaka.



Ja det var samma luva, och jag tyckte oxå själva nedre hålet verkade väldigt litet. :O Bellan är mellan cob/full men tog en full, men den verkar oxå liten.. Känns som den kmr strama runt nosen :/

2011-05-09 @ 21:11:35
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Jag följer redan dig på bloglovin. :)

2011-05-09 @ 22:28:47
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv; Ja man ser ju att hon älskar hoppa ;) Annars skulle hon bara klivit över, för så högt vare inte ;)

Ja han är som en liten bakelse, en söt liten isabellfärgad ponny :D ska fixa bild på honom ;)

2011-05-10 @ 15:38:21
URL: http://annamargarethaelisabeth.blogg.se/
Postat av: my

Måste bara säga (trots att du redan vet det) att det inte på något sätt var ett dumt beslut! Det var ju bara en träningsrunda på låg höjd och både hästen och du är erfarna sen tidigare! Trots att ni inte är helt inridna på varandra ännu då har ni ändå tränat många gånger tillsammans och du är duktig nog att kunna hjälpa honom om det blir fel så det är inget som skadar honom för framtiden. Och vad är det egentligen som säger att en bana som går dåligt på tävling "förstör" hästen mer än en bana som går dåligt hemma? Grattis till fina rundor iaf! :D

2011-05-10 @ 23:56:28
URL: http://mysamuelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0