Sadelkoll

Idag tog några av oss i stallet ut en som kollade våra sadlar, för att se om något behöver justeras, eller att allt är som det ska. Jag har ju hittills ridit med sadeln som jag brukade ha på Jolly. Det har sett ut som att den har legat rätt på, men sen inte varit helt säker på om det ser rätt ut när jag rider.

Hon sade att den låg an väligt bra i både fram och bak och att den sår lovande ut. Hon kollade när jag red i den och då låg den väldigt nära manken. När jag hade tyngden i en stigbygel så nuddade framvalvet nästan manken. Så vi lade på en annan sadel för att prova istället. Det blev ett önskemål från mig, som vi började med att lägga på. - en Crown Patriot, som låg väldigt bra faktiskt. Jag red i den och det kändes bra, den klämde inte, den åkte inte runt, den låg still och manken och bogbladen var fria. Den var skön och fin också, så alltså uppfyllde den mina krav. Så nu har jag en ny sadel!


Här är den. Observera att det ser ut som att den ligger i extrem bakvikt på bilden. Han står i en backe, och vilar ena bakbenet och så är sadeln fotad underifrån.

Kommentarer
Postat av: Roos

Ååh Crown har ju jordens skönaste sadlar!

2011-05-18 @ 12:30:57
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0