Klagomur

Jag hamnar alltid här i slutändan. Internet är väl bra, men det blir för mycket för mig. Jag hinner inte med nåt annat. Att uppdatera bloggen varje dag, skriva om det man har gjort och dessutom följa en mängd med andra bloggar dagligen, hur hinner man göra det om man vill hinna med ett fungerande liv? Enligt mig hinner man inte. Jag bor hemma och jag har föräldrar som gör mycket åt mig, och jag är egentligen alldeles för gammal för det. Dessutom, att sitta bakom skärmen och skriva vad man gör, chatta med andra och snoka på andras liv via facebook. Vad är det för låtsasliv? det är inte äkta. Så skönt det vore på ett sätt om internet inte fanns. Så jag kunde fokusera på viktiga saker. Jag behöver göra så mycket, men som jag inte gör eller har gjort. När jag slår på datorn så kommer jag in i en annan värld och det jag borde göra försvinner ur mina tankar. Jag vill inte sitta här. Det känns som att jag vill så mycket, men kan och förmår så lite??? Jag blir så lätt trött, för ingenting. Vad är det för psyke jag har!?

Mitt liv kommer inte sluta bra om jag inte skärper mig. Hur ska jag göra? Det finns massa saker jag vill göra innan jag blir gammal, men hur ska jag kunna göra det? Dessutom så har jag ingen motivation till något annat som inte har med hästar att göra. Jag är rädd att jag redan har blivit för inramad i detta, för enkelspårig.

Just nu känner jag att jag är jordens dåligaste människa, som till och med lägger ner energi på att klaga..


Kommentarer
Postat av: Heidi

Äh, man måste väl få klaga av sig lite ibland.. :)



Jag uppdaterar verkligen inte mina bloggar varje dag. Det är inte min högsta prio. Däremot läser jag andras bloggar varje dag - det vill jag inte vara utan. Läser väl runt 60-70 inlägg om dagen (eftersom vissa uppdaterar flera ggr om dagen osv..), det tar inte så lång tid då jag alltid varit en "snabbläsande" människa. :)



Heltidsjobb, ha häst, hinna med hemmet (tvätta, laga mat osv), roa katter och sambo och ändå ha tid över till datorhäng flera timmar om dagen.. Så har jag det och det är inte så värst svårt. :p

2011-05-14 @ 18:07:19
URL: http://omzeppolin.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Viveca <3

2011-05-14 @ 23:28:02
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Anonym

men du är en enormt duktig hästskötare och duktig på att uttrycka dig i skrift. JAG TYCKER DU ÄR OVANLIGT DRIFTIG TJEJ!

2011-05-15 @ 18:09:24
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Det är inte lätt att hinna med saker som inte har med hästar att göra, det är en tidskrävande hobby, men jag älskar det!! För mig gör det ingenting att all min lediga tid går till hästen! :)

2011-05-16 @ 10:34:42
URL: http://cathie.se
Postat av: E

Du är ingen dålig människa. Det är normalt att känna så! Jag tror att du kommer hitta motivation till annat senare.

2011-05-17 @ 19:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0