pay n' jump..

Är så ledsen och besviken. Jag är inte riktigt förtjänt av att Jolly ska stanna och vara så svår. Min tränare som var där tyckte att jag red rätt och Jolly borde inte ha stannat då. På framhoppningen var han fin och bra laddad, ganska pigg, men ändå svår. Det gick bra ändå.

Inne på banan så vägrade vi ut oss på femte hindret. Usch vad dåligt det gick, han var så oärlig.  Jag strök mig från 100cm och gjorde en omstart i 90. Då kom vi runt med 12 fel. Han bjöd fint och sen stannade han. 2 stopp i andra rundan. Vi hade ingen rytm heller så det gjorde det ju ännu svårare. Det ska inte behöva vara såhär. Jag kämpar och ser fram emot saker, men nu är jag så less. Jag kommer nog stryka mig till nästa helgs tävling. Jolly har blivit jättesvår verkligen jättesvår!!! Känns inte som att det kommer att gå bättre nästa helg.

I våras gick han som en klocka, hoppade allt utan att tveka. Då hoppade han mycket på vilja även fast han inte hade någon styrka. Men nu har han ju styrkan, men han hoppar inte. Det går oftast dåligt på träningarna också, fast emellanåt kan det går riktigt bra! Som den 12 februari i år så var han klockren i både 90 och 100cm.

Idag var det extremt, jag måste kolla frambenen på honom. Tar ut en veterinär. Jolly borde ju hoppa, han tycker om det. Vill inte rida om han har ont..

Vill ha lite flyt tack och en häst som kan bjuda lite på sig själv... Lilla killen då :( om han inte vill hoppa så känns det inte som att vi vill samma sak!

Kommentarer
Postat av: axel wenehult

Tja! Rolig blogg:) Jag är en hästintresserad kille som precis har börjat blogga, ni får gärna hjälpa mig att få fler läsare (det är bara att kika in i bloggen och kommentera vad ni tycker).

2011-03-13 @ 20:14:34
URL: http://wenehult.blogg.se/
Postat av: betten

Stå ut, så där är det för alla idrottare. Allt backar och går dåligt en period och sen så släpper det och går bra igen. Man måste bara hålla ut under tiden :)

2011-03-14 @ 17:39:30
Postat av: Emma

HA en fortsatt trevlig dag

2011-03-16 @ 16:50:55
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0