Springa med hästen!!

Igår gjorde jag något jag definiteivt ska göra ofta i fortsättningen. Jag sprang meg Jolly bredvid mig. Han fick springa inspänd, annars hade hans trav blivit så slängig. Det var mörkt så jag hade pannlampa och Jolly hade massa reflexer och ett fleecetäcke under tömkörningsgjorden. Han hade träns med delta och så höll jag i honom i ett grimskaft. Vi sprang tillsammans över bron och till sunnerstabacken. Tyvärr möttes jag av en skylt som visade "inga hästar" så vi fick vända. Vi sprang tillbaka över bron och förbi stallet och in i Lunsenskogen.

Det var verkligen jättekul att springa med Jolly, han travar ju ganska fort när han tycker det är kul så han hjälpte ju mig att hålla ett bra tempo. Vi hade några skritt/gå-pauser då Jolly fick sträcka ut nacken lite.

Vi sprang bredvid varandra hela tiden, det var inte så att han drog iväg eller nåt, det funkade superbra! Vi var ute i 50 minuter och det här måste jag göra ofta, det var kul och det är en variant om man inte vill rida 6 dagar i veckan.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag var på ett "läger" där några framgångsrika ryttare var och föreläste och kost och träning. Då rekomenderade dom att springa ute med hästen. Dels så får man motion och hästen får göra något omväxlande

2011-01-30 @ 13:37:23
URL: http://cashena.blogg.se/
Postat av: Jessica

Perfekt att ryttare får träna kondition tillsammans med sin fyrbenta vän!! :)

2011-02-01 @ 23:25:51
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: Roos

Låter som en sjukt bra grej :D

2011-02-02 @ 15:46:20
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0