Mitt 2010

Januari:
Provred, skrev på kontraktet och fick hem Jolly.
Började svenska gymnasiet, sista terminen av 3an efter ett års "uppehåll" i USA.
Började på ridskola efter typ 3 års uppehåll.

Februari:
Började hoppträna med Jolly och insåg att han gör det väldigt bra.
Åkte på skidsemester till Idre Fjäll med familjen
Gick med i Lurbo US.

Mars:
Gick handledarutbildningen för att få övningsköra med mamma, pappa och Anna.
Startade första hopptävlingen tillsammans med Jolly och nollade båda klasserna.

April:
Tränade med div 3-laget
Startade min första 1meter med Jolly och han gav mig det bästa resultat jag fått i 1m.
Flyttade Jolly till ett annat stall, och lärde känna måna nya hästmänniskor.
Köpte en dressyrsadel till Jolly i västerås
Tävlade 90 & 100 cm på UVFK
Jolly fick hosta och blev väldigt sjuk

Maj:
Löshoppade Jolly för första gången.
Började fodra Jolly med hösilage istället för hö.
Köpte en ny hoppsadel.
Firade farfars 75-årsdag på Ramsö.
Veterinären kom och behandlade Jolly och jag gav kortisonsprutor i en vecka.
Släppte Jolly på grönbete

Juni:
Sprang Blodomloppet
Tog studenten.
Började träna för Therese Järn
Red en 80cm på Trögds
Tävlade 95cm och 100cm på UPK med bra resultat
Jobbade för första gången.

Juli:
Åkte ner till Falsterbo Horse Show, första gången jag var där.
Åkte till Ramsö i en vecka (rekordlite!!)
Började träna regelbundet för Hannah.
Testade att rida på kandar.

Augusti:
Var fölvakt på Ultuna
Tränade terräng med Jolly.
Fick hjärnskakning när Isabelles quarter kastade av mig.
Uppländsk ridsport, Event på UVFK

September:
Jolly började bli riktigt klurig på hinder.
Han bockade flera gånger och slängde av mig, ingen fattade varför.
Jag fyllde 20 år
Veterinären kollade igenom Jollys ben och rygg.
Började Hoppträna för Hannah.
Började övningsköra (bättre sent än aldrig;))

Oktober:
Var med och deltog i startfälttävlan på Säfva
Köpte en rockard till Jolly och började köra honom
Pay and Jump på Lurbo, gick inte så bra.

November:
Hoppningen började gå bra igen.
Halloweenövernattningen
Startade terminens första lokala hopptävling. 90cm på Lurbo
Gick riskettan.
Snön kom.
Pay and Jump på Aros, hoppade 80 och 90cm
Globen Horse show x 2

December:
Deltog i KM hoppning på en häst jag aldrrig ridit förut, kom 2:a av ridskoleryttare på storhäst.
Deltog i KM dresssyr på samma häst, andra gången jag red henne och kom tvåa med 64,83% i LB:1
Var på hästloppis och fyndadade  nya saker och sålde mina saker.
Var på en rolig 20 års fest
Deltog i Lurbos julshow
Firade jul.



Kommentarer
Postat av: Roos

Sååå.. var året mest bra eller mest dåligt? Låter som en massa bra grejer iaf :D

2011-01-01 @ 21:48:09
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0