Mina favoritsaker från Hööks

Dessa saker kan jag rekommenedera. Annars tycker jag faktiskt inte att Hööks är så roligt längre..



Aacenträns. Claridge House Allington 369:-

Varför tycker jag detta träns är så bra? För att lädret är mjukt och smidigt. Mässingsbeslag och vita sömmar, det ser så snyggt ut! Sporren häst och ridsport har ett likadant träns för nästan 2000:-  Då kan man ju säga att jag gjorde fynd!



Anatomisk dressyrgjord, Equi Guard. 389:-

Varför tycker jag att denna gjord är så bra? För att den har en stor platta i mitten som fördelar trycket bra.


Claridge House förbygel med martingal. 459:-


Varför gillar jag denna? För att det är mässingsbeslag och mjukt läder. Dessutom spänner man vid sadelgjordstropparna och inte vid manken. Hela bröstan sitter bättre då och det ser snyggare ut.




Lädergrimma, kommer ej ihåg pris. Det var något på 400, men jag köpte den för ca 170:-

och varför gillar jag denna? För att nosgrimman är bred. Grimman har mässingsbeslag och vita sömmar vilket jag tycker är snyggt. Mjukt och smidigt läder!



Terrängboots, Equi Guard. 189:-

Varför rankar jag dessa så högt? För att de snurrar inte runt så lätt som vanliga boots gör. De har ett starkt karborrelås och sitter väldigt bra!


Har en dunväst från CRW, brun som är jättemysig och med bra passform. Hittade ingen bild på hemsidan. Men även den gillar jag verkligen!


Glöm inte att klicka på bilderna så att ni ser hur de ser ut på nära håll :)







Kommentarer
Postat av: Roos

Jag tycker faktiskt oftast att Hööks har bra grejer, men typ deras schabrak är oftast inget att hurra för, dels är de fula och dels kopierar de ofta kända märken. Men typ kläder till ryttaren och vardagsgrejer tycker jag de har bra!

2011-01-01 @ 22:14:53
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0