Hoppkursen

I torsdags kväll så red jag och Cim tillsammans till ridhuset på våra hästar. Skritt den första kvarten och trav och galopp den andra kvarten, så det tog 30 minuter att komma dit, men det kändes som att det gick fortare :)

Det var lite markarbete första dagen, men mycket trav och galoppbommar, cavalettis och sen några småhinder som var utplacerade på volter och serpentiner. Det gick mycket bra för oss!


Dag 2 så var det hoppning på morgonen, redan kl 8.30. Cim bangade på att rida till träningen den här gången, men var tveksam om att det skulle gå att åka transport för att det hade kommit så mycket ny snö. Jag försökte få min mamma eller pappa att köra mig med, men det var ingen som ville det. Kändes lite småtaskigt att rida till träning två dagar i rad, det blir ju en halvtimma innan och efter träning. Hur som helst så red jag dit ensam ändå. Det kändes inte som att Jolly blev särskillt trött av det, skönt!



Vi hoppade studs, kombitantion, trippelbarr. Jolly kändes mycket fin och jag är nöjd med träningen. På slutet hoppade vi bana på 12 språng. Han stannade några gånger, (som just är vårat problem just nu) men jag fick bra hjälp så i slutämndan kändes det ändå bra!

Under uppvärmningen så kom vi över en oxer på 110, det var längesedan vi hoppade över 100cm :)





Kommentarer
Postat av: Roos

Kul att du är nöjd :D

2011-01-09 @ 00:01:57
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0