Dag 8 - Min hästs vardags outfit

Det varierar väldigt olika vad min häst har på sig. När jag hoppar så har han en brun hoppsadel av märket; Henri de rivel - Fletcher som jag tycker är jätteskön, den ger perfekt stöd! Är jättenöjd med den.

 

Jag brukar ha en förbygel på honom också, men det är bara för syns skull. Jag har flera olika bruna träns som jag varierar emellan. Ett brunt med platt nosgrimma och swarovskibling, tränset har silversfärgade pännen, så till det kan jag bara använda de silverfärgade betten, till exempel, vanligt tredelat, tredeleat med tungfrihet, pelham eller rakt. Jag har ett jättefint pullaträns som jag sällan använder för att Jolly får skav. Annars brukar jag ofta använda ett brunt träns med vita stickningar och mässingsfärgade spännen, till det tränset har jag ett GlenGordon pannband ♥


På bilden men hackamore - som jag inte använder längre..


Har också ett brunt träns med smala remmar, ett svart med vit padding. När jag hoppar eller rider ut så har jag alltid senskydd i fram, de är bruna från Hööks, men de är sönder nu så jag är på jakt efter nya fina bruna senskydd. Tips på var/vad jag ska köpa? Jag har vita och röda senskydd också och vilken färg jag väljer beror oftast på vilket färg jag har på schabraket.



 När jag rider ut så har jag nästan alltid boots på i fram för att minska risken för avtrampade skor t ex.


I dressyren så har jag svart utrustning! En Globus Tekna dressyrsadel och ett svart träns från Globus, den har en bred och fin nosgrimma, precis som det ska vara i dressyr. När jag tränar så brukar jag matcha schabrak och lindor i samma färg. Jag har begie schabrak + lindor, vinröda, blåa och bruna att variera mellan. Det är kul att matcha!

 

 
Där är bara några av mina schabrak...


När Jolly står inne i boxen så har han så här års ett blått stalltäcke 200gram på sig. När han går ut så får han på sig ett rött utetäcke från Shires Equestrian som är 200 gram över den blåa!

När det är ännu kallare så har jag ett brunrutigt. och när det är varmare så får han ha ett rutigt ulltäcke inne, med ett rutigt regntäcke över, utomhus.


Kommentarer
Postat av: Betten

"silverfärgade betten" - det lät vackert

2011-01-07 @ 18:31:59
Postat av: Roos

Du har så mycket fint :R

2011-01-07 @ 22:07:56
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskar det gröna! :)

Vad är det för märke, och säljs det?

2011-01-23 @ 11:45:02
Postat av: Ninni

Hej! Vad har du för storlek på dina Catago senskydd? Hur stor är din häst? ^^

Tacksam för svar. :)

2011-02-07 @ 21:49:51
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Mysan Carlsson

Hej, vet du någon som ska sälja sina röda benskydd? är i behov av några!

2011-07-05 @ 16:52:08
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0