Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra?

Inte bara ridningen, hästar och stallet över huvud taget får mig alltid på så mycket bättre humör!
Jag mådde dåligt under en tid i åttonde klass. Då var jag ofta i stallet, fördrev tiden där och gjorde bra och roliga saker. Nu är den tiden fulla av minnesvärda händelser. Likaså nu, om jag vaknat på fel sida en dag så mår jag mycket bättre när jag varit i stallet en sväng. Stallet gör min dag, varje dag!

Jag vete egentligen inte varför, men hästar är mitt absoluta favoritdjur och det är så lätt att tycka om dom. Det är kul att sköta och ta hand om och kämpa med något tillsammans. Hästar accepterar en alltid och man kan komma till dom som man är. Spelar ingen roll om man är glad eller ledsen!


Kommentarer
Postat av: Roos

Hästar och stallet är verkligen så himla bra terapi!

2011-01-13 @ 16:44:42
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0