Snabb som blixten

Måndagens ridning fick bli uteritt i skogen. Jolly är fortfarande galet pigg! Han var fin i skritt och trav. Så fort jag gjorde det minsta lilla galoppkommando så sköt han iväg som ett skott. Jag försökte hålla in honom i början, men det gick ju knappt så jag sade okej så han fick dra på - och så fort har jag nog aldrig galopperat! Visste inte ens att han kunde ta sig fram så fort.. Det gick undan kan jag ju säga. Han lyssnade inte så bra på mig så jag fick dra tag rejält en gång när jag tyckte att det räckte, han lyssnade knappt på det heller.

Han har inte så tjock päls, men efter ridturen så var han ju svettig övreallt. Huvudet, magen, ryggen rumpan..


Kommentarer
Postat av: Roos

Haha vilken krutdurk!

2011-02-09 @ 01:10:39
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0