Ridhuset andra dagen i rad

I måndags gick det ju så fantastiskt bra att rida dressyr så jag gjorde samma sak i tisdags. Det var ändå väldigt länge sedan han gick dressyr två dagar i rad. Dock så fick jag inte skjuts den andra dagen vilket jag förstår. Jag fick skjuts på väg hem istället och det var guld värt.

Jobbade mycket med fattningarna. Jolly spänner sig och länger ut sig när jag gör galoppkommandot, det har han väl i princip alltid gjort. Var noga med att sitta kvar i min position och inte "hjälpa till" att springa fortare genom att luta mig framåt vilket jag är duktig på att göra ibland.. Det är ju inte det jag vill egentligen. Jag vill ha en fin fattning utan onödiga travsteg emellan. Gick bra, men formen var ju inte så fin i fattningen. Det får ta sin tid helt enkelt. Vi kommer dit nån gång också. Jolly var annars väldigt duktig idag med och han blev svettig idag också.

Annars var faktiskt alla gångarter super!


Kommentarer
Postat av: Roos

Kuuul att det går så bra :D

2011-02-07 @ 18:01:08
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0