Dressyra - att kunna dansa

När dressyren går så här bra, då vill man ju faktiskt ut och tävla även i dressyr. Jag tror inte Jolly någon gång har gått bättre än vad han gjorde igår. Det var jättehärligt jag bara satt och gjorde små rörelser. Han var väldigt ambitiös, han tog för sig. Hans steg blir bättre och bättre för varje gång också, vilket är mycket kul.

Jag red lite övergångar skritt-trav. I traven gjorde jag slutor på volten. Gjorde noggrana fattningar. Fick till flera stycken bra!

Jag själv tänkte på att ha stilla händer. Fick kolla ner på dom då och det går bättre och bättre. Jolly var inte så tjafsig som han varit tidigare när jag tagit i vänster tygel :) Jag var också väldigt noggran med min sits. Avlspappnad och att inte klämma åt med ljumskarna för mycket. Jag tänkte på att dra tillbaka skulderbladen och lutade mig tillbaka och "uppåt" som att ett snöre skulle hålla mig uppe från taket. Nu ska vi inte mera rida framåtlutade ;)

Dessutom är jag så nöjd över min nya sadel!!


Kommentarer
Postat av: Roos

Åh låter sjukt värt :D Du har ingen film?

2011-02-02 @ 15:48:02
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0