"barbacka"

I lördags och söndags så har jag ridit barbacka, nästan då! Har en barbackasadel i fårskinn numera. Den är jätteskön. Det känns som att sitta barbacka fast man får lite mer stöd. Sen är ju fårskinnet lite stötdämpning för hästen och för mig om det skulle skumpa ;)

Jag hade stigbyglarna på i helgen (med en tryckfördelande padd under) för Jolly är så galet pigg, han är oreglerbar i galoppen och han tycker det är skitkul!

I lördags red jag ut med Sofia och Mirre. Båda hästarna var jättepigga och den enda rejsade om den andra när vi galopperade på rad. Vi turades om att ligga först, men inget av det gick bra - hästarna ville tävla..

I södangs red jag ut själv, Jolly var superpigg. Han drog på vid en raksträcka och svängde in mot vägen hem i en snäv sväng. Jag var ju beredd såklart, men eftersom svängen var snäv så trampade jag i ytter stigbygel och sadeln gled runt - haha!


Väldigt skön och varm Christ Lamfelle fårskinnssadel, helt utan bom!

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag är avundsjuk på dendär :P

sv: ja antagligen, men man kan ju inte fästa en sadelgjord i ett schabrak :) täckesgjorden är helt elastisk så den kan man ju inte spänna så hårt (jag tror inte ens det skulle hjälpa)

2011-02-08 @ 19:00:05
URL: http://mirrebuuus.webblogg.se/
Postat av: Roos

Ååh ser supermysig ut!

2011-02-09 @ 01:09:56
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0