Årets första tävling..

..gav både lycka och besvikelse. Jag är jättejättenöjd med Jolly. Han kändes jättefin både på framridningen och på banan. Jag hade lite ont om tid på framridningen så jag hann inte värma up så länge.

Han var så fin på banan och hoppade väldigt bra, kändes verkligen super. Så vi var felrfria och fick rosett i utgången :)



I andra klassen som var 100cm så hade jag gott om tid på framridningen. Han var jättefin och sprången var helt underbara. 

På banan var han lika fin. Fick dock ett stopp på trean, kände att jag mesred lite och det får man ju inte göra på farbor Jolly. Resten av banan gick så bra - fram till sista hindret som var efter en sväng och jag kände att vi inte hade någon balans. Över ville jag såklart och klumpigt nog så lämnade jag honom i sticket. Jag släppte iväg honom för tidigt vilket gjorde att han stannade och jag hoppade. Dock landade jag ju ganska snyggt - film kommer! Surt att det skulle hända, är alltså inte lika nöjd med mig själv som med Jolly.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Shit happens :) Ska man flyga av ska man göra det med stil, vi är få som lyckats ;)

2011-02-12 @ 21:19:28
URL: http://moteliten.blogspot.com
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Träffa mig i bloggmontern på Göteborg Horse Show!

Bra jobbat, på första tävlingen för terminen brukar dem flesta vara lite ringrostiga ;) Jag tycker ni fick ett väldigt bra resultat!

2011-02-13 @ 01:19:39
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Roos

Ni var grymma alltså!

2011-02-13 @ 18:55:28
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0