Favoritsadel nr1 är såld..

Min underbara superdupersköna sadel blev såld idag. Jag hade den på Jolly och den hade inte utrymme för Dominos höga manke, annars låg den bra på honom också.

Måste bara säga en sak.. I maj så lämnade jag in denna sadel för försäljning till en sadelutprovare. Jag tänkte att eftersom hon åker runt ofta och provar sadlar så är det nog större chans att få den såld. Eftersom många ändå vill prova sadeln innan köp så är det ju smidigt om hon alltid har den med sig.

Tänk er att ha spekulanter flera mil bort, det är klart att de vill prova sadeln, men inte skulle jag vara så sugen på att skicka iväg den på prov..

Hur som helst så gick veckorna, månaderna och jag hörde aldrig något från sadelutprovaren. Jag ringde henne några gånger och hon sade att den inte blivit såld. Jag började fundera.. Den dagen hon får den såld så vill hon ju ha provision också och hittils har hon inte lyckats sälja den?

Jag tog tillbaka sadeln för att försöka sälja den på egen hand. Jag lade ut en annons i tisdags och jag skojar inte, en halv minut efter att min annons kommit upp på hästnet så ringer telefonen. Han som ville prova sadeln känner jag så han fick ju givetvis prova den utan att jag var orolig. Lite senare under dagen ringer en annan på min annons och det visade sig vara de nyinflyttade i stallet jag står i, de var också intresserade av sadeln.

Nu blev det så att han som ringde först ville köpa den, så nu har jag fått pengarna och det känns bra med lite stålar.

Superskön sadel, det tyckte nog dom också!

Lite bilder på godingen!




Kommentarer
Postat av: Roos

Åh nej vad ska du göra utan din favvosadel? ;)

2011-08-18 @ 21:53:39
Postat av: ryttartrion

Satan i gatan vilka snygga schabrak!

2011-08-21 @ 13:48:30
URL: http://ryttartrion.blogg.se/
Postat av: Tess

är det blåa scapa schabraket till salu ? :)

mvh

2011-11-09 @ 20:03:24
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0