Svar på kommnetar

AnnaLena om sist men inte minst Jolly!
Eftersom Jolly är född hemma hos oss,så är jag bara lite nyfiken på vad som händer med honom nu? Det har varit så spännande att följa er två.

Svar:
Hejsan! Jag förstår att du undrar! Tanken är att jag tillsammans med Jollys ägare ska försöka sälja honom, dvs höra oss runt omrking, eller sätta ut annons. För mig är det mycket viktigt att det fungerar mellan Jolly och den nya ryttaren. Vad den nya ryttaren har för planer med sin häst. Kommer vara nogrann med var han hamnar, för jag vill ju att han ska ha det bra!


Jag kan även passa på att skriva att jag ser gärna att det är en tjej/kille/dam/man som vill ha en trevlig allround/hobbyhäst. För man kan göra det mesta tillsammans med Jolly. Köra i skogen med rockard bakom, rejsa uppsuttet då han är mycket pålitlig och känner av om ryttaren är erfaren eller ej. Jag har rejsat barbacka på honom och då hade jag varken träns eller grimma på hans huvud, han lyssnade bra ändå och vi red över bommar, svängde och gjorde halt utan problem. Western skulle vara kul att testa på honom, då han är så lyhörd! Eller varför inte distans?
Sen kan man även rida dressyr eller hoppa. Han tycker hoppnigen är rolig och han hoppar riktigt trevligt. Han är en häst som hoppar lätta klasser, dvs 90cm!


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: ja precis :)

Jag tänker lite såhär, att om vi människor kan ha det, så borde en häst kunna ha det också. (sådana saker är ju oftast djurtestade, tyvärr)

I regel så är hästschampo och liknande mer styrka i än produkter för människor. (för att vår hud är känsligare)



Det gick bort lätt med schampo :)

2011-04-26 @ 13:33:22
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0