Dag 1

Var länge i stallet, för att kolla så att allt gick rätt till. Stallet där vi står är också helt nytt för mig. Så jag känner inte hästarna som står där eller hästägarna. Jag har ju Jolly kvar fortfarande och han står kvar där han "alltid" har stått, men det finns inte en till ledig boxplats just nu.

Så gårdagen ägnades åt att packa upp alla prylar, halma box, sätta sig till rätta och se till så att hästen mår bra och gillar läget! Han var så lugn så :) Han fick gå ut i hagen under tiden jag halmade boxen, och det gillade han nog. Det tog inte så lång tid innan han passade på att rulla sig.

Han kan faktiskt ha de mesta av alla saker jag har haft åt Jolly. Täckena passade perfekt, alltså har han också strl 145, så skönt så slipper jag göra mig besväret att köpa nya täcken.. (även fast det hade varit riktigt kul, haha ;))

Fick hjälp av snällasnälla Lena att köra grejerna från Jollys stall, till et nya. Det blev 4? proppade IKEA kassar + lite till. Saker som kan vara bra att ha just nu alltså. Ändå är inte det ens hälften av allt jag har.. Jolly måste ju få ha kvar lite saker han med ;)

Jag och Sofia provade som sagt täcken och alla passade. Där emot inte betten. De var alldeles för små. Har ett bett i rätt storlek. Ska snart investera nya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0