Dag 1 forts..

När Sofia åkte hem så var det en annan kompis som ville komma och titta på underverket! Lovisa kom hit med detsamma och vi tog en promenad med honom till ridhuset. Eftersom jag inte riktigt känner honom ännu (såklart) så var det skönt att ha någon med sig. Ut ifall att något skulle hända. På vägen till ridhuset så passerade vi cyklar, bilar och gick under en tunnel som gav ifrån sig ett väldans eko från hovstegen, men min häst brydde sig inte!

I ridhuset så promenerade jag med honom, han var snäll och lugn och lyssnade perfekt på mig. Travade några varv också. Jag sprang alltså bredvid vilket var lite svårt att hänga med hans stora kliv ;)

Sadeln, min underbart sköna Henri de rivel - Fletcher, som jag har försökt att sälja några gånger (för att den inte riktigt ligger helt perfekt på Jolly) Låg jättebra på Domino. Hur bra är inte det? Det verkar som att jag slipper köpa ny sadel och det är jag bara glad för. Den är ju snygg och världens skönaste!



Här är den, som ni flesta redan har sett. (Ligger på Jollys rygg på bilden!)

Det blev en sen kväll i stallet. När vi var klara var klocan drygt 10, ville helst inte åka där ifrån. Kan min häst verkligen sova gott på ett plötsligt främmande ställe?

Stupade pladask i säng när klockan var 1. Somnade på ett ögonblick.. och drömde sött till klockan ringde kl 6..

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men jag vill ha info om hästen!!!



Mazy har varken feber eller är halt, mer än stel. Hon får Metacam några dagar. En rejäl lårkaka helt enkelt.

2011-04-21 @ 22:53:50
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Roos

ÅÅÅÅÅH jag blir ju avis!!

2011-05-01 @ 14:41:38
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0