Jolly-killen

En så gullig liten häst man kan ha :-) Jag tycker verkligen om honom..

Nu ska han få vila i 2 veckor och jag ska massera frampartiet. Håll tummarna att det blir bra. Jag har antagligen omedvetet ridit Jolly för framtung, han måste ha hjälp att komma upp mer. Dessutom på dåligt underlag. Troligtvis så har han en hovleds, eller kotledsinflammation. Men det vet vi ju inte säkert. Jollys ägare vill inte åka in till klinik för att det inte alls är säkert att det blir bättre då. Hennes argument var att hon tyckte hästen först ska få en chans att läka av sig själv, om jag låter honom vila mellan 1-2 veckor. Så gör man iaf med människor, inte sprutar man in i lederna för att det ska läka. Man vilar? Ägaren tyckte bara att det kostar pengar i onödan, även om det är jag som betalar självrisken. Jag tyckte att hon hade ett bra argument så jag kunde inte komma med ett bra motargument, så vi får göra såhär. Sen om han inte är bra när jag sätter igång honon så åker vi in till klinik då..

Jag vill köpa Jolly. Kan iaf göra ett försök, vet inte ens om hon vill sälja honom. Men det är inte jättekul att lägga ner alla sina pengar på en häst som inte är min. Det finns ju faktiskt en risk att hon kan ta tillbaka honom när som helst. Okej, ja han ska ju vara frisk först, men ändå :)


Ska man ta ut en ET kanske? Som kan kolla igenom muskulatur och se om något har gått fel? Jolly är väldigt hård i bogen, bringan och halsen och det sitter ju ihop med frambenen.


Ge tips är ni snälla :)


Det här är första bilden jag har på Jolly. Januari -10


Kommentarer
Postat av: Roos

Sjukt söt bild! Hoppas han blir bra, har tyvärr inga bra tips... men massage och sånt skadar ju knappast, och ET är ju bra på allt som har med muskler och sånt att göra!

2010-09-09 @ 17:43:16
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: madde

Jag tkr du ska köpa honom! :) Jag kommer seröst aldrig mera vara halvfodervärd eller typ fodervärd känner samma sak som du att helt plösligt så står man där utan häst.. Jag har börjat leta efter en foderhäst jag kan ha på hel tid.För jag orkar seröst inte mera :/

2010-09-10 @ 17:05:55
URL: http://madde.rosenbacka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0