Vill klaga!!!!!

uuuusch säger jag bara!!
Åkte till ridhus på kvällen för att kunna rida lite ordentligt. Men ussch, jag ville sluta efter en kvart. Jolly ville inte ställa, jag fick ingen bra kontakt. I traven var han fin ibland, men han gick utåt, tog inget stöd och fall utåt. Många gånger så ryctke han upp huvudet, upp ner upp ner, jag kan ju säga att jag rider inte bättre för det.
Han blir så ful när han drar upp halsen och bara springer. Inget man tänker, åh vilken fin häst..

Vi fick inga bra fattningar heller. I galoppen så rusade han iväg, samlade sig dock fint en gång. Men mestadels bara spring och springa ifrån sig själv. Det var så irriterande för det var smockat i ridhuset!! Ska aldrig mer åka dit på kvällen, man kunde inte rida som man ville och man fick vänta och hålla koll på alla och rida andra vägar...
En dressyrlektion och en som longerade + massor av ponnyer och fiiina dressyrhästar.. Så kommer jag och typ skämmer ut mig :( Jolly snubblade i ett hörn i galoppen också så han gick ner på knä. En annan häst hade också gjort det. Ja.. det är säkert underlaget??? Lurbos nya underlag och det verkar inte ens bättre. FET DISS!!!

Kommentarer
Postat av: Roos

Nej usch, diss för ridhuset på kvällarna! Och ena hörnet är värsta halt, skittråkigt :(

2010-10-18 @ 23:06:49
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0