Täcken

Nu är det verkligen mycket kallare. Funderar på att sätta i saxen nån dag. (raka alltså ;)) Det börjar väl bli dags om man vill göra det över huvud taget. Jolly är inte alls särskillt långhårig och han blir inte svettig när jag rider. Han blir svettig på hoppträning eller liknande. Det har varit -5 på nätterna och Jolly har än så länge bara ett vanligt ofodrat regntäcke ute och inne. Tror att det är ganska lagom faktiskt. Men frågan är om jag ska klippa honom snart. Då lägger jag nog på ett ulltäcke under regntäcket.

Det är flera stycken som har sagt att det kommer bli en riktigt kall vinter igen! Inte mig emot, men kan man verkligen veta det såhär långt i förväg? Nåja, jag provade iaf Jollys vintertäcke på idag. Det är ett brunrutigt utetäcke från Hööks HT-07 tror jag. Med 200g fyllning. Om det blir riktigt kallt så måste jag ju även ha nåt under det.. Gillar inte att ha dubbla täcken egentligen, men men.. Jag provade det iaf, så var det :P

Täcket har ett tillhörande avtagbart halstäcke också, jag har aldrig varit nöjd med passformen på den så idag så sydde jag faktiskt om det. Jag sprättade bort spännenda där man knäpper fast, för att dom sitter på helt fel ställe om täcket ska ha bra passform.. Grejen är att jag inte kan sy fast spännena igen för symaskinen kan inte sy igenom ett tjockt täcke, men det visste jag redan. Jag har fixat det på ett annat sätt, det är inte riktigt klart ännu, men jag hoppas att det blir bra.

Vad tycker ni om Hööks täcken? Både från tidigare och de som de har nu.


Kommentarer
Postat av: isabella

Du blev en av finalisterna på min blogg i veckans blogg :) Rösta på!

2010-10-18 @ 16:48:56
URL: http://isabellaf.se
Postat av: Heidi

Jag har två utetäcken från Hööks till min tant. Det blåa ofodrade regntäcket hon har nu och så ett vintertäcke. Båda av märket Thermo Master. Jag tycker de har bra passform och sitter bra och funkar bra. :)



(Eh okej, regntäcket pallade inte en hel dags spöregn tydligen - första och enda gången hittills på två år som det regnat igenom.. men det hade de flestas täcken gjort just den där dagen!)



Mitt fleecefodrade bruna regntäcke är från Börjes och det är ett av de bästa täckena hon haft hittills. Köpte det billigt föra året! :)

2010-10-18 @ 20:22:40
URL: http://eksynyt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0