Pay & Jump

Åkte på pay & jump igår. Var helt själv med att lasta ur Jolly och lasta på sen när vi var klara eftersom mamma var hemma. Det gick bra :)

Eftersom jag är med i US-styrlesen på klubben så var det vi som hade hand om hela pay & jumpen så jag var funktionär då jag inte själv red ;) Det gick bra ändå, många duktiga ryttare och en lyckad pay & jump.

Jag valde att rida 70 och 80cm på Jolly idag. Känner att vi borde börja lågt. Mycket lägre än vad jag egentligen vill. Nu är det inte höjden som är problemet för oss utan det är förtroendet och jag måste hålla i Jolly jättemycket och stötta annars går det inte. När jag gör det går det kanoners! På sista tiden har han blivit mycket mer kräsen på min ridning och det är ju bra på ett sätt.

Hur som helst så stannade han på två olika hinder i 70, samma även i 80. På andra hindret i båda rundorna, men det var en klurig sväng så vi tappade ganska mycket fart, så det kan jag ta på mig. Annars på de andra stoppet tyckte jag mycket väl att han kunde ha hoppat. Min tränare stod och såg på och det tyckte hon med.  Jag är alltså väldigt nöjd över min ridning och skillnaden nu och innan förra träningen. Nu var jag mer skärpt och jag tycker att jag gjorde det bra. Nu är det bara att få rutin igen och Jolly måste lära sig att jag litar på honom nu. Då hoppar han!

*
Har ingen bild från igår tyvärr. Men denna är från April!


Kommentarer
Postat av: Roos

Synd att jag inte hann se dig :( Hur var han på den gula/orangea oxern? Många som tvekade på den.. :/

2010-10-31 @ 11:32:16
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Erika

fin blogg :)

2010-10-31 @ 17:53:45
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0