Jollys vilodag! Nytt täcke

Idag har jag minsann varit iväg och köpt ett stalltäcke med 200g fyllning. Velade länge om jag skulle ta 100g eller 200g. Till slut fick det bli 200g och jag tror absolut jag gjorde rätt val. Det var billigare också och det jublar min plånbok för!

Jag hade insläppet i stallet, så cyklade dit strax innan 5 och mockade och gjorde i ordning. Jolly stog vid grinden i skymningen, det började precis regna då också, så söt!

Det var tänkt att Jolly ska få en vilodag idag och det fick han också. Jag var trots det i stallet i 3 timmar och pysslade med massa saker och kan ni tänka er vad jag njöt av att bara få vara där och pyssla med småsaker? Jag hade mockat och gjort mat för länge sedan men jag älskar att bara vara kvar och hänga i stallet! Stallet gör  min dag!

Provade det nya täcket på Jolly, det verkade perfekt faktiskt. Glad över mitt inköp! Jag kände under täcket såklart efter han haft på sig det ett tag. Varken för varm eller för kall. (För kalla kan dom inte bli när dom har täcke, men ändå) Huvudsaken att det inte blir för varmt. Det kändes precis lagom! Var noga med att kolla så att passformen var okej eftersom att han ska ha täcket dygnet runt. Svårt att veta bara såhär när man testar ett täcke, men jag tycker att det såg bra ut.  Det har inga bogväck, men det behövs inte för täcket tryckte inte vid bogen eller vid manken.

Ni kan få se bild på täcket sen om ni vill? Idag hade jag inte med kameran till stallet ;)


Kommentarer
Postat av: Anna S

Bild vill vi ha! Vad är det för täcke? Varifrån? Pris? Jag behöver köpa ett övergångstäcke jag med, funderar på tyfon från börjes, tycker deras täcken har funkat bra på birk och det är lite högre i halsen så det riskerar inte att bli för stort i bogen. Känns lite onödigt att köpa dyra täcken när de blir sönderbitna i hagen, han har ju lite svårt att förstå när nån annan häst vill att han ska flytta sig..

2010-10-28 @ 09:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0