det blev en barbackatur

Regnade som bara den igår så Jollys täcke blev blött, även lite på insidan. Men det blev typ allas täcken! Det är då guld värt att ha torkrum. Idag var täcket helt torrt.

Det regnade idag med när jag cyklade till stallet. Så jag fick dra på mig regnkläderna. Jolly var inpackad i lera och det hängde lerkakor i manen.. Trevligt. Han var helt insmord runt öronen och ögonen och hela ansiktet och näsborrarna. Jippi han hade verkligen lyckats idag.. Han vill ju inte stå still med huvudet när jag ska borta bort leran från ansiktet heller..

Jag började med att tömköra honom på banan, men det är så svårt.. Jag är inte bra på det. Tömmarna bara åker ur händerna på mig. När jag försöker ha dom sträckta och hålla ordentlogt i ytter så blir det att Jolly springer på en jätteliten volt och så vill vi inte ha det. Jag fick honom att gå fint lite då och då, men det var så svårt så att jag slutade och hoppade upp på honom barbacka istället. Nu skulle han jobbas!

Han var jättefin och stadig idag. Jag gjorde lite skänkelvikning och var noga med att i övergångarna att han ska ha samma runda form och inte dra upp skallen och springa bara för att jag gör ett kommando. Gick sådär.. Men galoppen var riktigt rund och fin idag! Det var kul att rida barbacka också, det måste jag göra oftare.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är nu det är dags att sätta halstäcke på honom! Inte för hans skull utan för sin egen! Det finns inte många hästar som kan bli så insmorda i lera som han! Men på det viset vet man att man har en häst som trivs!

2010-10-20 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0