Blöt lera...

Nu har jag fått nog. När jag kom till stallet så hade Jolly haft spa i hagen. Lerinpackad till max! I öronen, runt öronen, ögonen, fullt på ganaschen och lerkakor i manen som hänger. Hela halsen ååååh blöt lera som inte ens går att borsta bort. Detta är inte bara första gången! Jolly älskar att rulla sig, han vill inte vara ren inte.. Men men får vara glad över att han verkar trivas med att vara lerig.

Det jobbigaste är ju att det inte går att borsta bort för så fort jag kommer med borsten till ansiktet så rycker han upp huvudet upp och ner och vägrar att stå still :( Jättedrygt. Han fick ställa sig i vattenspiltan så jag kunde ta vattenkranen på ansiktet och bakom öronen. Då stod han faktiskt helt still! Inte så kul att åka iväg på träning med en lerig häst.

Ja, på lördag är det pay and jump mitt på dagen vilket innebär att Jolly har varit i hagen halva dagen. Han kommer ju vara lagom fin innan vi ska åka iväg.

Men jag har en plan för detta. Ska testa imorn :) Berättar sen!


Mitt täcke är inte så fint längre som det en gång var.. Nu är det helt grått, med ett tjockt lager lera!

Kommentarer
Postat av: Roos

usch och fy för ler-älskande hästar! dela gärna med dig av tipset :P

2010-10-28 @ 23:46:37
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: AnnaLena Svensson

Har för mej att Jollys mamma gillade lera!

2010-10-29 @ 11:23:54
Postat av: Amanda

Haha ja täckerna brukar vara lite halvtaskiga efter ett tag! ^^

2010-10-29 @ 15:08:38
URL: http://torader.blogg.se/
Postat av: Arne

Hahahaha SPA med lerinpackning! :D

2010-10-29 @ 17:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0