Utkast: Nov. 24, 2010

I måndags så lät jag Jolly få vila. Såhär på vintern så blir det lite lugnare och mycket mera uteritter eftersom vi inte har något ridhus och våran ridbana är nog ganska så knöglig nu. Det går väldigt bra utan ridhus tycker jag, man får tvinga sig att rida ut mer, och det är ju faktiskt kul och mer naturligt för hästen. Man kan ju faktiskt jobba hästen ute i skogen också. Hästen får ju då en mer naturlig framåtbjudning. Man kan ju göra nästan allt ute som man gör i ridhus. Förutom att rida på volt då..

Det skulle ju vara underbart med ett ridshus, det är inte det jag försöker säga. Bara att det faktiskt funkar bra utan :) Jag åker ju med Jolly till ridhus två gånger i veckan brukar det bli och då får jag ju verkligen chansen att rida igenom honom.


Jollys box.. Ursäkta att jag tog bilden innan jag skurade väggarna.. De är däremot rena nu ;)




Kommentarer
Postat av: Emina

Hmm, här är det 20-30 minus redan på dagarna från och med November, t.o.m april-maj så här hade det varit mindre roligt att inte ha ridhus ehhe x) Blir flera meters snö redan i Nov/Dec också :)

2010-11-24 @ 16:18:13
URL: http://livetmedpointer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0