slutligen del 6

Ja, nu har jag ridit flera lyckade träningar och Jolly har varit så fin. Det känns äntligen som vi är på väg uppåt. Vi vågade oss ut på terminens första lokala hopptväling också. Med bra resultat, det vara bara ryttarmissar från min sida att vi fick 8 fel på hinder. Så kul!

Den senaste träningen var helt underbar också!

Jag har nu sålt min prestige golden star. Jag hatade den.. Världens obekvämaste. Den låg bra på Jolly, och den har en bra anatomi på de flesta hästar. Så det är ju på så sätt en bra sadel. Men nu rider jag i min Henri de rivel igen. Det går ju bra!!

Vad var detta då? Som orskade detta. Att han bockade så mycket? Dåliga tider? Sadel? även fast jag bytte så var det helt bra en dag, men dåligt en annan dag. Eller något problem med hackamoret, att han blev framtung och detta problem byggdes på med start av ett hackamore..?

Kommentarer
Postat av: Roos

Så irriterande, när sånt här händer vill man ju verkligen att hästarna kan prata!

2010-11-13 @ 09:39:56
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Elin

Var de inte i samma veva han reagerade i framkotorna?

2010-11-14 @ 07:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0