sadlar del 3

Så jag slutade att rida med hackamore och började rida på vanligt tränsbett istället. Då var han inte alls lika framtung. På hackamoret så hänger han sig. Hänger med hela halsen neråt samtidigt som han kröker på nacken, så det blev väldigt tungt att hålla i tyglarna och jag hade ju alltid ett schå att rycka upp huvudet på honom.

I samma veva med att jag bytte bett så testade jag att rida med en annan sadel, en jag fick låna av en tjej i stallet. Det var en Prestige golden star. Den låg bra på Jolly och sadeln hade en bred kanal. Detta testade jag då jag red för min tränare. Lektionen gick superbra, inga bockningar eller likande. Det var förstås skönt!

Jaha, då var det ju såklart en ny sadel jag skulle ha. Visst är det de första man tänker på?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0