Globen dag 2

Kom hem klockan 01.30 i fredags och jag kom i säng strax innan 03.00 trots att jag och Lovisa fick skjuts hem av en kompis som tajmat nog var på julbord i stockholm samma kväll. Det blev rätt sent ändå ;) Detta ledde till att jag sov ända till klockan 10 på förmiddagen. Fick skynda mig upp, göra mig i ordning och sätta mig på bussen där jag mötte Sofia. Bussen var 15 minuter försenad. Vi skulle egentligen ha 15 minuter till godo när vi kom till stationen men eftersom bussen var så sen så hade vi ungefär 1 minut till godo innan tåget skulle gå och vi skulle köpa biljetter.. Vi missade tåget alltså. Det blev lite kaos för My som tappat sin mobil och inte gick att nå, hon var utom synhåll. Vi fick inte tag på henne. Funderade på om det fanns någon speakeranläggning så att dom kunde ropa ut hennes namn, men vi vågade aldrig på oss att fråga. Sofia och jag fick vänta inne på stationen i en timma tills nästa tåg (inte har man flyt idag heller). Gick på  tåget och chansade och hoppades att My gick på förra tåget och väntade på oss i Stockholm.

Kan ju säga att vi snubblade över My i Stockholm, vilken lättnad! Tog tunnelbanan och kom till våran VIP-middag, det var hur gott som helst och vi var hungriga. Till efterrät tog vi varsinn brownie, eller vi tog två var! gratis är gott ;-)

Showen idag sög ganska hårt emallanåt. Vi fick en bra plats det hissar vi. Men ingenting var sådär kul.. :-P

De skulle få en häst att lägga sig ner och det såg inte alls harmoniskt ut, snarare än tvingad häst som de drog ner i ena tyglen och när han väl lade sig så satte dom sig på honom och typ hoppade (juckade) haha, på honom. Det var inte ens kul. De gjorde samma sak med kamelen. Jag tror att det var för att de skulle få barnen att skratta, men just då ville jag bara gå ut! Tornerspelet så failade dom typ varanan gång, så vi satt och hånskrattade för att vi var så uttråkade typ. Det var iofs kul i sig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Roos

Haha tur att man inte gick på matinén då!

2010-11-28 @ 20:44:17
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0