Dagens tävling

Jättefin på framringen, och han hoppade kanon, jag hade ett bra flyt. Vissa gånger var det lite gränsfall från min ridning att han skulle hoppa. Men han hoppade ändå bra, men han skulle inte ha gjort det i längden om man säger så. :) Fick coacing av min tränare på framridningen vilket alltid är guld värt!

Banan som var en 90cm Bedömning A kändes braaa! tack och lov! Jag som bävat för denna tävling ett tag, om jag skulle åka eller inte, men nu har jag åkt och jag har fått mersmak på nytt. Vill tävla igen. Nu är det vintersäsong, men till våren ska vi ut mycket. Längtar!

Hur som helst så hoppade han jättefint på ettan så jag blev lite paff så anridningen till hinder nummer två blev knas och galoppen blev lite dålig. Hindret kom upp fortare än vad jag trodde och vi fick ett stopp. En miss från min sida helt enkelt. Innan hinder nr 3 så fick jag verkligen hålla i honom och oj vad han hoppade. (Hannah sade att han hade mycket luft emellan, lika högt som om det vore ett 120 hinder..) Det kändes att det blev ett stort och högt språng, men tror inte det syns så bra på filmen. Hinder 4 hoppade han super, så bra så att jag tyvärr tappade stigbygeln, haha! Red mot femman samtidigt som jag försökte få tag på bygeln igen, inte lika bra galopp på grund av det och det räckte för att han skulle stanna ;)  Sexan var en lite snäv sväng för oss men det gick bra! Hinder nummer 7 var ett plank och han stannade men hoppade i sista sekunden så det blev lite orytmiskt för mig. Men han hoppade som tur var och han är ju så kvick i benen så vi rev inte!!
Två stopp från rundan alltså. Dessa är bara pga "slarv" från min sida. Jolly gjorde en superinsats!!


Hehe, den enda bilden från idag. Lite sådär halvsmickrande ;) Film kommer!


Kommentarer
Postat av: Roos

Kul att du är nöjd :D jag är sur att jag inte kunde se er!

2010-11-07 @ 13:23:37
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0