Vattenläcka

Nu ska jag vidare till stallet och se hur det går.. Vi fick nämligen en rejäl vattenläcka inatt så hästarna stod i bajssoppa imorse. Jollys box var dock bara hälften blött och hälften torrt. Men det som var blött var verkligen blött!

Var där imorse och mockade ur hela bädden.. Nu måste boxen få vädras så att alla väggar torkar upp. Hon som hade morgonfodringen fick klafsa in med gummistövlar i en vattenfylld stallgång.. :(

Jolly får gå ute i natt tror jag, med sin hagkompis. Borde funkar bra. Men jag ska kolla hur läget är för jag ska snart till stallet som sagt.

Dessutom så är ju alla mina torvbalar stora isklampar i minusgrader, så det går inte ens att ströa upp en ny box. Torven min står nu och tinar i sadelkammarn, men det kan ju ta ett tag!

Kommentarer
Postat av: Roos

Usch vad drygt :( speciellt nu på vintern!

2010-12-04 @ 16:38:08
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch, vad jobbigt med vattenläcka...var har du Jolly uppstallad? Hoppar du för Therese fortfarande?

2010-12-04 @ 17:26:06
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0