Vattenläcka forts.

Jolly fick gå in ändå.. Då det strider mot lagen att ha en häst ute på vintern utan nåt mjukt att ligga på och vindskydd. En natt är okej tycker jag. Men går man emot lagen så kan man ju få böter om man blir upptäckt? Dessutom dåligt rykte o så.. vad vet jag?

Jag hamnade ju i en svår situation. För boxgrannen som vill gå in vid intaget kan inte stå själv i stallet, så hon ville ju att Jolly skulle vara där. Men det värsta var ju att all min torv hade frusit. Inte kunde jag veta att jag skulle lägga in massa balar i sadelkammarn igår för att det kulle bli en vattenläcka idag. Jag ställer inte Jolly på halm en gång till, och helst inte spån heller. (Dammkänslig och hade problem med det och var väldigt sjuk i våras). Det är det enda dumma med torv, att det fryser och blir stenhårt.

Som tur var hade jag en halv bal torv inne i sadelkammarn och en bal spån hade jag! Så det får duga under denna natt. Jag lade in massor av torvbalar i torkrummet som är varmt så att jag kan fylla på imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0