Träningen i torsdags

Hoppade lite relaterade avstånd och sen en bana på slutet. Jag hoppade banan på 80cm och då gick det skitbra!
Sen hoppade jag den på 90cm som blev med på film! Och jag är inte nöjd.. Jolly är så kräsen, och han har blivit svår. Jag måste göra allt rätt när det är 90cm och uppåt annars stannar han. Hannah trodde att det var för att han har överhoppat sig så mycket, han hängde sig över hindrena i våras då han hoppade allt! Det tar på hästarna..
Däremot så såg Hannah vad jag gjorde för fel. Jag blev för ivrig i min sits och satt inte helt still som jag borde ha gjort. Jag höll i honom, fast inte tillräckligt mycket så vi fick typ två stopp.. Hannah sade att han hoppar sjukt bra och det blir bättre och bättre för varje träning. Han har alltid hoppat bra, men nu blir det på mer och mer spänst.


Här har ni film. och ni ser ju hur bra han faktiskt hoppar :-)



Kommentarer
Postat av: Roos

Svårt att se om det är nånting i din ridning som gör det, ser ut som ni kommer rätt och så när han stannar.. men som du säger, han hoppar ju jättebra. Höjden är inga problem alls!

2010-12-12 @ 22:05:45
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0