Träning från marken

I förra veckan så lärde jag Jolly att lyfta frambenet. Det tog ca 40 minuter att lära honom och i början fattade han inte alls vad jag menade. Med hjälp av en morot, ett spö (läs förlängd arm) och med hjälp av rösten och beröm så lyfte han benet ganska högt efter 40 minuter.

Det var inte alls så svårt att lära honom det. Man få komma på knepet ;) Nu lyfter han så fort jag bara pekar på bogen. Han är ganska vig, han lyfter högt! I förrgår så jobbade jag med honom på banan och samtidigt som han lyfte på frambenen, ett i taget så sade jag åt honom att gå framåt. Så han gick spansk skritt i typ tre steg!






Kommentarer
Postat av: Roos

Gölle!

2010-12-14 @ 13:47:16
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0