Svar till "Elin"

Var nog många andra som undrade vad jag höll på med. Jag mår illa vid frukost om jag äter det är det enda. Om jag har tur så smakar lunch bra och middag är alltid gott!

Min kaloriräkning förra året var under 3 veckor ungefär, ville bara experimentera och jag gick typ ner 5-6kg..
Jag fattar ju att det inte är bra, och äta måste man annars dör man!

Håller inte på så nu för jag skulle egentligen inte orka i längden, det var ganska jobbigt att äta så lite. Jag blev inte trött, men jag älskar mat så det var jobbigt för den delen :P

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Hej!



Just nu så har Checkpoint ett Horsewaretäcke med 400 g fyllning inne. Ute har han det täcket + ett riktigt tjockt vintertäcke med hals ovanpå. Han är ju helklippt och van vid att alltid vara ordentligt täckad, så med tanke på det så är jag extra noggrann. Hästar som individer är ju olika, men det handlar inte bara om "ifall de fryser eller ej", utan lika mycket om att det ju är positivt för musklerna om hästen är varm. En varm häst undviker lättare onödiga skador som sträckningar etc.



Men visst är det svårt, de får ju förstås inte svettas. Man får försöka lära känna sin häst, använda sunda förnuftet, och känna efter under täcket på kors, rygg och bog för att se att temperaturen är lagom.

2010-12-03 @ 16:38:57
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi vill ju inte att du ska försvinna helt =)

2010-12-03 @ 22:05:12
Postat av: annika

Bra att du resonerar klokt Frida...tänker på maten. Det löser sig om du inte tänker så mycket på det.

Då jag läste din kommentar hos Alida så minns jag att du var med och red då Wixi var ganska ny. Minns du det?

Kram

2010-12-03 @ 22:54:14
URL: http://annika-dittenochdatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0