Hovslagare

och sen en till grej jag stör mig på är hovslagare. Nämner inga namn i bloggen.  Jag har gillat min och han gör ett bra jobb, är snäll och förstående med hästen. Väldigt trevlig. Skor bra och noggrant enligt mig och många andra.

Är inte detta typiskt? Han sade till mig att han inte kunde komma i torsdagskväll som vi bestämt. Jag ringde upp och ville be om en ny tid.

Hovis: - Kan du ringa mig om ungefär två timmar då jag har paus mellan två hästar?
Jag: - Okej jag ringer dig om två timmar.

Efter två timmar ungefär ringde jag Hovis.
Hovis: - Men nu håller jag på att sko en annan häst.
Jag: - (Suck)Kan du ringa upp mig när du är ledig då? Hur ska jag kunna veta exakt när du håller på att sko en annan häst?
Hovis:- Okej, jag ringer upp dig när jag är klar!


Detta var i torsdags som jag pratade med honom... Han har inte ringt och jag har inte orkat bry mig, skorna på Jolly sitter på, men även fast det inte är panik så har det gått åtta veckor sen senaste skoningen. Idag är det tisdag!!! Så jag ringde honom nyligen!


Hovis: - Ja juste.. Kan inte du ringa mig om sisådär om 3, 4 eller 5 timmar då jag är ledig?
Jag: - Jo, men är det säkert att du är ledig och med almanackan framme så vi kan bestämma nåt?
Hovis: - Jo men då är jag ledig, ring mig då.


Så jag får försöka att tajma in hans ledighet (igen)(?) Varför känns inga hovslagare seriösa med att höra av sig? Om de vill ha jobbet kvar och ha många hästar att sko så borde de lägga ner lite energi på att höra av sig och inte bara vänta på att bli uppringda av sina kunder..

Är jag för snäll, för accepternde? Det kanske behövs att jag skriker åt honom att "kom nu, det är bråttom, och om du inte kommer eller kan bestämma en tid så byter jag hovslagare"

Kommentarer
Postat av: Amanda

våran förra hovslagare var kanonbra, tills han kom full en gång till en skoning. Då åkte han ut med huvudet före och sedan dess så har vi våran nuvarande hovslagare som är kanonbra! Får man inte tag på honom så lämnar man bara ett meddelande och sedan ringer han upp! Även om din hovslagare inte direkt kommit inrullande med litern i bakfickan så tycker jag att man ska sätta stopp när man märker att denne inte bryr sig. Jag menar, du har ju faktiskt ringt flera gånger! Det skadar ju inte heller att testa en ny hovslagare:) sen vet jag ju inte hur det ser ut på hovslagarfronten där du bor men oftast så finns det ju några att välja på:P

2010-12-07 @ 13:27:15
URL: http://torader.blogg.se/
Postat av: lena

Våran är kanon! Ringer alltid upp, kommer alltid i tid (nästan för tidigt) och meddelar alltid om det blir något förhinder ... vilket aldrig brukar ske :D

2010-12-07 @ 14:48:46
Postat av: Camilla

Har man en bra hovslagare ska man vara rädd om dem. Vet inte hur din är men vår hemma i Skåne är den duktigaste man kan ha och därför har han lite för många kunder som vill ha honom och kan därför vara svår att få tag i. Vill du ha din hovslagare kvar är mitt tips att ta det lugnt med honom!

2010-12-07 @ 19:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0