Hoppträning

Jolly hostade minimalt under uppvärmingen! Nästan inget alls!! i värmde upp över travbommar på ena långsidan. Fyra bommar med väldigt kort avstånd och fyra bommar med långt avstånd. Jolly var pigg och ville hela tiden öka. När jag tog i honom blve han sur och hoppade och höll på med huvudet. Vi hoppade ett räcke på volten och vi fick superfina språng, vi bara flög!! Sen hoppade vi en oxer på volten, först red jag inte riktigt fram så vi fick ett löjligt stopp, men det tar jag helt på mig själv. Therese bara suckade på oss.. hehehe! Sen fick vi till superfina språng där med.

Vi hoppade bana sen, hinderhöjden var på 100cm. Jolly sprang fort och när jag satte på skänkeln så sprang han fortare, men han var inte ärlig, han svarade inte framåt. Ingenting jag kände, har väl blivit lite "hemmablind" på honom. Men Therese och de andra sade att hans broms var i hela tiden och det syntes tydligt. Fick ett riktigt tvärstopp, jag hoppade rakt in i oxern och Jolly slideade in i hela hindret. Jag slog mig inte iaf.. Nästa försök så stannade han igen, jag höll på att ramla av, men lyckades hålla mig kvar framme vid Jollys öron ungefär.. Fick använda pisken på bogen ganska rejält så att det hände nåt. Blev inte att vi hoppade hela banan sen iaf då jag blev lite skraj.. Inte van vid att han stannar.

Måste jobba med bjudningen att han ska vara fram för min skänkel. Det är ju grunden. Ska vara konsekvent. Hoppa har han ju inga problem med!


Han har verkligen tryck när han hoppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0