Galopp och stallpyssel

Blev ridning i ridhagen ikväll då hästarna hade gått in. Hade hoppsadeln och hackamoret. Han var fin, värmde upp lite snabbt i alla gångarter och sen rullade vi på i galopp ganska länge. Blev som lite galoppintervaller fast denna gången tog jag inte tid. Galopperade mycket i båda varven. Då och då tog vi skrittpauser. Jolly var ganska pigg och ville dra på farten en del. Men han var fin i formen och hade bra galopp. Han blev inte flåsig (!!) men jag kan tänka mig att han fick mjölksyra, det kändes som så. Travade av länge efteråt.

Tog hand om Jolly efteråt, hade på kyllera på benen och arnika gel på ryggen. Det började skymma ute redan vid 8.30 sen blev det svart. Gick ner tilll stora stallet och umgicks med folket där. Kändes som att man var i stalet mitt i natten för att det var så mörkt. Men det var jättemysigt!! Hängde med folket och hästarna i en halvtimme ungefär. Snackade om ditt och datt ;-)

Nu har jag kommit hem, cyklade i mörkret, utan lyse - och jag såg inte ett skit.


Kommentarer
Postat av: Roos

Hatar att det är så mörkt redan!!

2010-08-31 @ 09:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0