Kastrering

I morse lämnade jag lille Neptunuz på djurkliniken och åkte till skolan, jättenervös. Det är ju inte riskfritt att kastrera (läs söva) en gammal kanin. Han hade en testickeltumör, troligtvis en godartad sådan, men hans ena testickel var lika stor som en schäfers testickel, skönt? Nej.

De ringde inte från kliniken någon gång idag, och det var ett gott tecken. Åkte och hämtade honom senare på eftermiddagen och då var han jättepigg! Så skönt! Fick ett recept på metecam som han ska få i 4 dagar framöver, smärtstillande och inflamationshämmande. Har nu hämtat det på apoteket.

Nu sitter lille gubben ute i buren och har både ätit och druckit. Skuttar runt gör han också, som han brukar göra. Det är ett gott tecken! :)


Jag och Neptunuz hösten 2004. Alltså ett tag sedan ;) Gillar min fina hinderbana, det var då jag började träna hoppning med honom. Han blev ju en jättebra hoppare!! Killen min ♥



Kommentarer
Postat av: Roos

Åh lillen då.. hoppas han mår bra!!

2011-09-09 @ 15:41:20
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha lång bana ;) Men fyfan vad sööt ni är <3

2011-09-09 @ 18:42:28
URL: http://gloriouspebbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0