Here they are

Nu har jag kollat på mitt papper där jag skrivit ner hur många gånger jag har ramlat av. och det blev 48st ;) Jag har ridit i 9 år, så det blir ett snitt på drygt 5 avramlingar om året.. haha!

Den första gången jag ramlade av var då från 4-åriga Wixi, då kunde jag knappt rida. Hade väl travat och galopperat några gånger. Wixi började galoppera med mig uppepå och nitade framför sargen och jag flög av - minns det så väl :)

Så har jag ramlat av en arabvalack när vi hoppade i skogen.

Spring Time, ett d-ponnysto som bockade av mig 3 ggr.

Fernando en d-ponnyvalack som bockade av mig på en uteritt - rakt ner i en lerpöl ;)

Rosita gled jag av en gång när vi red barbacka.

Miranda, en fuxmärr som jag ramlade av två ggr då hon tog gigantiska språng när hon var på hugget.

Valentino, valack supersnäll men jag klantade mig tappade stigbyglarna hoppade hinder och gled av.

Wimpy star, c-ponnyvalack ramlade jag av 2 ggr. Han hade enorm bjudning och tvärnitade utan som helst varning.

Cleo, litet sto som jag ramlade av en gång när vi hoppade.

Vanessa, min älskade supersnälla häst och bästa vän. Alla de 13 gångerna jag ramlade av henne var när hon stannade, nitade eller smet undan ett hinder..

Rambler, valack ramlade jag av 3 gånger, minns inte riktigt hur, men en gång var iaf på tävling.

Allie, fullblodssto "min" häst i Amerika som jag ramlade av 4 ggr.

Jolly Jumper ramlade jag faktiskt av 11 ggr och det var allt mellan bocksprång och tvärnitar.

Little Bright Man en quarter appendix valack, 5 år som jag fick första turen att rida efter hans långa sommarvila. Han var ju inte lite på tårna och drog till världes katapult. Jag fick en lätt hjärnskakning, var borta ett tag men var helt återställd efter ett par timmar.

Domino har jag ramlat av en gång, och det var den senaste också. I somras då vi hoppade i den platta sommarhagen och det gick lite väl fort mot slutet. Vi hoppade räcke till räcke och båda hinder var tittiga hinder. Det skulle vara 5 galoppsprång emellan, men vi tog det på 3... så det sista spånget blev ju enormt. Vi landade med god marginal utan att riva, men eftersom jag inte var med i språnget fullt ut och dunsade ner i sadeln så blev det mer fart på Mr D och han sköt upp bakbenen högt. Jag flöööög inte lite heller. Ja ni kan ju läsa om mitt inlägg jag skrev då HÄR.  Kan ju meddela att jag fortfarande inte har någon känsel i nedre delen av ryggen och att jag har en svullen skinka. En vecka efter att jag ramlade av så åkte vi in till sjukhuset och sög ut 2dl blod som fanns inne i tomrummet och låg och klämde. Inte konstigt att jag inte kunde sitta eller ligga på höger sida..


Ja, juste jag kan ju visa den mest stilrena avramlingen jag har med på film iaf.



I slutet av filmen, om ni inte vill se hela :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, snyggt! ;P Ni rev ju inte ens! :)

2011-11-04 @ 21:27:59
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: Tack! :D

2011-11-04 @ 23:16:16
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: Soccan ska säljas för att jag har fyllt 18 och sen kan vi inte ha två hästar samtidigt egentligen. Planen har varit att hon skulle säljas nu i höst hela tiden.

Cabi är inte så mycket att "göra med" (kanske inte förstod frågan rätt), men det är väl bara att borsta och sådär ;)

2011-11-06 @ 01:45:07
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Tova

Haha snygg avramling! Landade på fötterna och utan att riva hindret, 10- poängare!

2012-12-07 @ 11:38:48
URL: http://kazince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0