Rapport från tävlingsdebuten igår

Heeej! Jag och Domino var alltså iväg och tävlade igår, och vilken dag med strålande väder. Precis som det ska vara! Jag var ganska nervös innan, och det är för att jag satt på en ny häst som jag inte har haft med på tävling förut. Jag trodde att det skulle gå bra, men jag var ju såklart ändå nervös. Det förstår ni nog :)

Dagen flöt på väldigt bra, inga långa väntstunder och allt var väldigt smidigt. Framhoppningen kändes jättebra, han lyssnade på mina halvhalter och vi fick till grymma språng.

Ni kanske vill veta våra resultat ;)

90cm bed Clear round: 8 fel + tidsfel. Fjärde hindret var ett vågplank, med fiskar på dessutom. Vi fick två stopp på den. Det var verkligen ingen läskig tvärnit, utan Domino blev nog lite förvånad över det "konstiga" hindret. Han segade ner farten långt innan. Eftersom även översta bommen var vågig så blir ju det faktiskt ett konsigt hinder för hästarna. Gjorde en omstart på den rundan och vi var då felfria. mycket kul!

100cm bed A:0/A:0: 4 fel. En rivning på en oxer. Det beror på att jag inte var tillräckligt tydlig, så han lade in ett språng extra och kom lite nära. Han hade höger galopp i en vänstersväng också. Det petet tar jag på mig.

Jag är grymt nöjd! Nu har jag ju upplevt hur han känns och beter sig på tävling också. Han var en ängel. Jag kan dock tycka att jag red lite dåligt. Inte som jag hade velat rida alla gånger. Måste vara mer uppmärksam, allert och tänka kvickt. Vi ska finslipa ordentligt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är så stolt över er :D dukktiiggaa!! De är ni!!

2011-05-09 @ 22:19:10
URL: http://annamargarethaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Roos

Sååå duktiga!! Såg skitfint ut på filmen :D

2011-05-10 @ 18:02:26
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0